|
Відповіді на популярні питання
по мінізаправкам
Які транспортні
засоби можна переобладнати на стислий природний газ?
Відповідь:
Практично будь-які.
Зараз існують рішення із застосуванням серійного устаткування
практично для усіх моделей вітчизняних і імпортних автомобілів,
сільськогосподарською і спецтехніка, у тому числі і дизельних.
Єдиним виключенням є бензинові двигуни з безпосереднім (прямим)
уприскуванням палива типу GDI, TCI і TFCI.
Який коефіцієнт стискування метану
Відповідь:
до 200 атмосфер?
Чому в
документах Ви пишете, що метан стискається до 200 атмосфер з
коефіцієнтом
До≈3,85 ? Адже, стискаючи газ в 200 разів ми отримаємо з 1
кубометра (1000 літрів) 5 літрів? А за Вашими розрахунками
виходить з кубометра 3,85 літри стислого газу.
Відповідь:
Насправді і микро-УЗТС і стаціонарні АГНКС стискають природний
газ не в 200 разів, а до 200 атмосфер, і стискування газу
відбувається нелінійно. Ті, хто вже їздить на природному газі,
на досвіді знають, що в 50-літровий балон входить дещо більше 13
кубометрів КПГ.
Наскільки
безпечне використання метану як моторне паливо?
Відповідь:
Фізико-хімічні
властивості метану такі:
Нижня межа його самозаймання - 650о З, тоді як у бензину він
складає 550о З; пропан-бутановой суміші - 500о З; дизельного
палива 320о С. Метан майже в два рази легше за повітря і при
витоку прагне вгору, досить швидко "розчиняється" в атмосфері.
Діапазон пожежонебезпечних концентрацій пропан-бутановой суміші
знаходиться в межах 1,8 - 8,6, а у метану - в межах 4,0 - 15,0%
об'єму.
За розрахунками американських учених вірогідність пожежі
автобуса на метані при заправці в закритому приміщенні наступна:
якщо 25% пасажирських автобусів США, тобто 13 750 ед. з 55 000
працюватимуть на компримированном природному газі, і кожен з них
заправлятиметься газом 300 раз на рік, вірогідність займання
складе 1 раз в 35 років - 74 роки.
Наведемо такий
приклад: в ніч на 6 липня 1990 року в гаражі автобусної компанії
"Сентрал незерлэндз тренспорт компані"
сталася пожежа, що знищила 35 автобусів. Серед них два автобуси
працювали на природному газі. Автобуси були повністю заправлені
до тиску 200 атмосфер. Усі балони залишилися цілими. Природний
газ випарувався або через запобіжні клапани, обладнані плавкою
вставкою, або через зруйновані вогнем сполучні трубки і арматуру.
Газові балони встановлюються в
найменш вразливих і статистично рідше ушкоджуваних місцях
автомобіля. Фирма BMW на основі фактичних даних расчитала, що
вірогідність руйнування корпусу автомобіля в зоні розміщення
балонів складає 1-5%.0
Американська газова асоціація (АГА) зібрала статистику про 10
роки експлуатації 2400 автомобілів, працюючих на метані. За цей
час вони мали сумарний пробіг 280 млн. кілометрів і з ними
сталося 1360 зіткнень. У 180 випадках удар доводився в зону
розміщення балонів високого тиску, але жоден балон не був
пошкоджений.
Що краще - переобладнувати на газ стару техніку
або придбати нову серійного виробництва?
Відповідь:
Якщо нові автомобілі з ГБО
поступають з великих заводів, то переобладнанням займаються
маленькі приватні підприємства. "Заводчани" звинувачують "кооператорів"
у використанні неякісних агрегатів і матеріалів, недотриманні
заводських норм, неузгодженому втручанні в конструкцію
автомобіля, використанні в роботі "сірих" і "чорних" схем,
відсутності системи технічної підтримки і сервісу, компрометації
марки і іміджу автомобільної компанії.
"Кооператори" докоряють "заводчанам" в неповороткості, зайвою
зарегламентованості, спробах
монополізувати ринок послуг і навіть неякісному виготовленні
цілих партій газобалонних автомобілів, які пізніше доводилося відкликати.
Обидві групи по-своєму праві. Проте в Україні сьогодні взагалі не залишилося б
автомобілів на природному газі, якби усе залежало тільки від
автомобільних заводів. Справедливо також і те, що сучасний газовий
двигун (з електронно-керованим розподіленим уприскуванням, що
відповідають нормам токсичності не нижче Євро-3) можна створити тільки в
співпраці з моторним заводом.
Подальше нарощування парку газобалонних автомобілів, очевидно, все
більше і більше зміщуватиметься у бік автомобілів заводського
виготовлення. В той же час для фірм, що займаються переобладнанням,
певна ніша ринку неминуче збережеться. Вони, крім того, можуть узяти на
себе функції дилерів автомобільних заводів і їх авторизованих центрів по
гарантійному і постгарантійному обслуговуванню ГБА.
Які автотранспортні засоби з ГБО зараз випускає промисловість?
Відповідь:
Сьогодні 50 автомобільних компаній
світу продають більше 150 модифікацій автомобілів, працюючих на
природному газі. Серед них такі світові лідери як Ауди, БМВ,
Вольво, Даймлер Крайслер, Дженерал моторс, Камминс, МАН, Нісан,
Рено, Ситроен, Тойота, Фиат, Фольксваген, форд, Хонда.
В Росії зараз налагоджений випуск тільки наступних моделей :
- вантажні автомобілі на шасі КамАЗ-52315 з газовим двигуном
КамАЗ, виробництво ВАТ "КамАЗ".
- міські автобуси підвищеної місткості НефАЗ-5299-14 з газовим
двигуном КамАЗ, виробництво ВАТ "НефАЗ".
- міський/приміський автобус великого класу з газовим двигуном
Камминз, виробництво OOO "Ликинский автобус".
- міський автобус "Скания Омни Линк" з двигуном Scania,
виробництва ТОВ "Скания-Пітер".
В серпні 2007 року "АВТОВАЗ" представив на "Интеравто" нову LADA
PRIORA CNG, яка у більшості своїй призначена для випуску на
експорт. Автомобіль оснащений чотирма композитними балонами із
загальним запасом ходу 330 км.
|
|